TEST ELEKTROKOLA – BESV TRB1 AM


BESV TRB1 AM – NÁVYKOVÉ ELEKTROKOLO

besv trb1 am brnoNa víkendové testování se mi dostal do spárů celoodpružený model luxusního elektrokola TRB1.

 

Nekompromisně agresivní design tohoto kola podtrhují pluskové pláště, které se k němu vysloveně hodí.

 

Zprvu jsem měl pocit že nasedám na motocykl a ne na elektrokolo. Hned z kraje je třeba si říci, že toHle elektrokolo je prostě neskutečná frajeřina a nebylo člověka, který by se za ním během jízdy neotočil. Když jsem se zastavil na cyklostezce na jedno, takřka každý cyklista se u kola zastavil a obdivně na něj koukal.

 

 

DOLADĚNÉ BROSE – TAK TO JE MASAKR

To byla první myšlenka, která mně probleskla hlavou, když jsem na elektrokolo usedl a šlápl do pedálů. Motor německého výrobce společně se systémem Algorhythm vyvinutého BESV má úžasný tah a dynamiku.

 

Už jsem seděl na spoustě kol, ale při cestě v lesním prudkém stoupání nemá tahle kombinace téměř konkurenci. Motor jsem otestoval i na dvou prudkých stoupáních v Ivančicích a to při výstupu na rozhlednu Réna, kde kolabují i pěší a na oblíbeném kopci podél schodů na „Kocberky“, kde místní tělocvikáři s oblibou způsobují infarktové stavy svým svěřencům při hodinách tělesné výchovy.

 

Byla to radost. Torzní senzor fungoval přesně a neomylně a i při rychlých změnách terénu a stoupání byl pocit z jízdy ucelený a příjemný. Zadní jedenáctka společně s BROSEčkem vyjede prostě všechno.

 

 

ZROZEN PRO LES A KAMENÍ

Mezi mé nejoblíbenější prostředí pro jízdu patří singletrack a tak jsem se s tímhle mazlíkem za 5000€ pustil na křivolaké cestičky plné kořenů, blatíčka, kamenů atd. Celkem mně zajímalo, jak si tenhle drobeček s váhou 26,5kg s rychlými změnami směru poradí.

 

Je třeba si zcela kriticky říci, že na ultra rychlé změny směru a přeskakování terénních nerovností v úzkém koridoru vymezeném stromy je potřeba vyšší míra soustředění a trošku jiná technika jízdy, než je tomu na odlehčených kolech. Na druhou stranu však celková robustnost kola a pluskové pláště odpustí nejednu jezdeckou chybu a tak byl celkový zážitek z jízdy v příjemný..

 

Maximálně jsem si elektrokolo užil na o něco širších cestách, kde jsem mohl kolu dávat pořádně za uši.

 

BESV TRB1 AM má jednu úžasnou vlastnost a to, nutit vás jezdit, jezdit, jezdit. Nemohl jsem se od kola odtrhnout a každou volnou chvíli jsem na něm řádil po kopcích v okolí. Toto nutkání má jeden vedlejší efekt a to, že máte snahu jezdit stále rychleji a rychleji. Jízdu jsem si opravdu užíval, ale občas to přeci jen zavánělo špitálem.

 

 

VYDRŽÍ A DRŽÍ

Odpružení na tomto elektrokole funguje opravdu dobře a to díky použitým dílům a celkové super pevné konstrukci rámu, která zajišťuje vysokou míru torzní tuhosti.

 

Při sjezdech ve vyšších rychlostech jsem se cítil komfortně a i při náklonech kolo drželo a neměl jsem pocit ztráty kontroly – a to jsem dělal na kole opravdu různé manévry. Během jízdy si díky teleskopické sedlovce ovládané přímo z řidítek se dá rychle měnit posed, což je příjemný benefit.

 

K Magurám a jedenáctkovému XT asi není potřeba nic psát. Prostě to funguje a brzdí přesně a jak má.

 

Baterie s kapacitou přes 21Ah je určená na dlouhé cesty. Pravda zvyšuje celkovou hmotnost elektrokola, ale člověk kolo nemusí nijak šetřit. Prakticky pořád jsem jezdil na nejvyšší asistenční režim.

 

 

POŘÁDNÝ KUS KOLA

Jak jsem již zmínil, elektrokolo má hmotnost 26,5kg, což je způsobeno především celkovou robustností a vysokou kapacitou integrované baterie. Osobně mně tento faktor nijak nevadil, protože elektrokolo je přeci jen na ježdění, ne na nošení. Jsou ale místa, jako například přelézání schůdků do obory, kde to chce přeci jen vynaložit víc hrubé síly na přenesení tohoto „drobka“. Nekompromisní dojezd a pocit z pořádného kusu kola pod vámi za tento drobný nekomfort stojí.

 

 

ELEKTROKOLO PRO NÁROČNÉ

Cena, která je v ČR 120 000,- a 5000€ v EU,  TRBčko předurčuje spíše těm, kteří to myslí s elektrokolem opravdu vážně, nebojí se investovat do kvality a originálního designu, který si prostě každý zamiluje a budí značnou dávku pozornosti.

 

Je to zábavné elektrokolo, jehož osedlání zvládnete za velmi krátkou dobu. V podstatě mu není krom zmíněné vyšší hmotnosti co vytknout a výbavou se řadí v dané kategorii mezi špičku.


 

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *