Snímač šlapání

Snímač šlapání má za úkol informovat řídící jednotku o tom, že jezdec začal nebo přestal na elektrokole šlapat a zasílá informaci o frekvenci šlapání. U kol vyšší třídy informuje tzv. torzní snímač řídící jednotku i o síle, kterou jezdec šlape a na základě toho je řídící jednotkou upravována úroveň asistence v daný moment.


MAGNETICKÝ PAS SENZOR:

PAS senzor elektrokoloJedná se o základní snímač, který pracuje na magnetickém principu. Magnetický pedálový snímač instalovaný na středové ose detekuje frekvenci probíhajícího šlapání. Díky rozfázování magnetů je eliminována možnost aktivace snímače šlapáním dozadu. Magnetické PAS snímače se dodávají v mnoha různých verzích – rozdíl je hlavně v počtu magnetů v magnetickém disku u snímače. Běžně jsou dodávány magnetické PAS snímače s 8 a 12 magnety. Čím více magnetů disk obsahuje, tím je senzor citlivější a přesnější.

U některých kol se setkáváme také se speciálním zakrytovaným PAS snímačem, který má až 20 magnetů. Tyto snímače jsou velmi přesné a jsou alternativou k dražším torzním snímačům.


TORZNÍ SNÍMAČ:

torzní snimac elektrokoloTorzní snímače jsou využívány především na dražší, sportovně laděná kola. Oproti magnetickým PAS snímačům informují řídící jednotku jak o frekvenci šlapání, tak o síle která je na pedály vyvíjena. Torzní snímače jsou integrovány do středové osy. Tyto torzní snímače jsou skvělé například při časté jízdě kopcovitým terénem, kde jsou časté výkyvy síly šlapání a pokud musíme šlapat větší silou, okamžitě nám motor pomůže daleko větším výkonem. Vše platí i obráceně. Pokud pojedeme na rovině nebo z kopce, tak je asistence motoru omezena. Dochází tak k úsporám energie v baterii což má za následek o něco větší dojezd.

Jedinou nevýhodou torzních snímačů je mnohonásobně vyšší cena v porovnání s magnetickými PAS snímači. Proto jsou používýny spíše na dražších sportovních elektrokolech, kde je plně využito jejich výhod.