Přestavba nebo nové elektrokolo?

Jestli koupit nové elektrokolo, nebo nechat přestavět své kolo na eletkrokolo patří mezi jeden z nejčastějších dotazů. Odpověď není vždy snadná a záleží na velké spoustě faktorů, které je třeba brát v potaz. Nebudu vás zatěžovat detaily a pokusím se problematiku nějak shrnout.

Předně je třeba si říci, že elektrokolo není nic jiného, než běžné kolo osazené pohonem. Pravda u sériově vyráběných elektrokol se setkáváme s tím, že je kabeláž vedena vnitřkem rámu, aby bylo elektrokolo designově čistší. To ale v některých případech nemusí být nutně výhra zvlášť v momentech, kdy dojde z nějakého důvodu k poškození kabelu na hraně rámu, nebo rozpojení konektoru na kabelu uvnitř rámu. Délky kabelů bývají u sériově vyráběných kol přesně na míru daného kola, ale to lze u šikovně udělané přestavby také vyřešit.

Co se týče technologické pokročilosti srovnání elektrosad od firmy Elektrosport a sériově vyráběných kol ve stejné cenové relaci (tedy cena hotového eletkrokola mínus cena vlastního kola), mají především elektrosady ES POWER rozhodně navrch ať to díky SMART BMS, BLUETOOTH, USB nabíječce a super rychlé řídící jednotce. Na trhu najdete i levné elektrosady, ale na rovinu, elektrosada pod 20tisíc je takřka vždy osazena neznačkovou baterií a použité technologie jsou přinejmenším pochybné, od čehož se odvíjí i životnost a užitná hodnota.

Pokud máte na elektrifikaci, nebo koupi elektrokola okolo 25 tisíc a máte doma slušné kolo, je rozhodně lepší cestou realizace přestavby. V momentě, kdy si chcete připlatit a kolo máte staré, nebo hodně opotřebené, hodí se spíše koupě nového elektrokola, kdy elektronika i mechanické díly na kole „stárnou“ společně.

Závěrem jen apeluji na všechny zájemce o elektro-cyklistiku. Ať už budete nakupovat kdekoli, vyhněte se prosím podezřele levným elektrosadám a elektrokolům. Ušetříte si tím spoustu peněz a starostí, protože u elektrokol platí více než kde jinde, levné – dvakrát koupené.