JAK FUNGUJE SOFTWARE U POHONU ES POWER MID DRIVE

es mid drive power senseElektrosady ES MID DRIVE jsou vybaveny pokročilou řídící jednotkou s Bluetooth, USB nabíječkou v displeji,  miniaturním motorem, ale hlavně software s názvem POWER SENSE. Jak tento software vlastně funguje?

Řídící jednotka je schopna v reálném čase vyhodnocovat výkon motoru, příkon, napětí na baterii, aktuální rychlost jízdy a rychlost šlapání ve 24 krocích. Tato vstupní data jsou analyzována tak, aby docházelo k co nejefektivnějšímu využívání energie a jejímu dávkování přesně v momentech, kdy je to potřeba.

Řídící jednotka bere v potaz poměr mezi frekvencí šlapání, aktuální rychlostí a momentálním výkonem a díky tomu je schopna určit momentální charakter terénu  a optimální poměr potřebné dodávané síly i bez použití drahého torzního snímače. Faktem je, že dobrý torzní snímač stojí sám o sobě cca. 3 – 4tis a elektrosada by se s tímto senzorem dotkla cenové hranice 28 000,-

Levné jednoduché torzní snímače jsou zase nepřesné a „měkké“ – tedy při záběru je cítit nepříjemné prošlápnutí.

U elektrosad ES POWER MID DRIVE jsme namísto torzního snímače použili 24 pulzní PAS senzor a software POWER SENSE. Jízda s touto elektrosadou je tím pádem příjemná a dynamická i v náročnějším terénu.

Řídící jednotka navíc počítá s obecnou vlastností standardních elektromotorů a to je snížení efektivity při vyšších otáčkách. Ať chceme, nebo ne, tato vlastnost se týká obecně všech elektromotorů. U elektrosady ES POWER MID DRIVE je při rychlostech nad 22 km/h  postupně omezován výkon tak, aby byl zajištěn dlouhý dojezd.

Zachování stále stejného výkonu při vyšších rychlostech a tedy i otáčkách by totiž vedlo k větším proudovým odběrům a tím pádem k výraznému snížení dojezdu. Na grafu níže můžete vidět křivku efektivity v souvislosti s kroutícím momentem a počtem otáček.

efektivita středový pohon

Tento model nastavení výkonu vzhledem k rychlosti jízdy je správný i z hlediska jízdní logiky. Při nižších rychlostech se počítá s kopcovitostí terénu a tím pádem větší potřebou pomoci, zatímco při rychlostech vyšších se téměř vždy jedná o jízdu po rovině, nebo z kopce dolů. Zde by byla pomoc motoru nad 150W výkonu zbytečným plýtváním elektrické energie, kterou lze využít při následné  jízdě do kopce.

Elektrosady ES POWER MID DRIVE jsou oproti svým předchůdcům zkrátka technologicky podstatně dál a kombinace ověřeného motoru s pokročilou elektronikou dělá v dané cenové kategorii z této elektrosady špičku na českém trhu.